Aktuality
2023 2022 2021 2020 2019Sdružení EPS ČR znovu vsadilo na Native PR
Sdružení výrobců pěnového polystyrenu si jako svého partnera pro služby v oblasti public relations opět vybralo agenturu Native PR. Letos tak oslaví již 15 let vzájemné spolupráce. Strategickým úkolem agentury je komunikační kampaň, která dlouhodobě podporuje snižování energetické náročnosti budov a posiluje vnímání polystyrenu jako nejvhodnějšího izolačního materiálu pro zateplení. Spolupráci bude mít za agenturu Native PR na starosti zkušená manažerka Jana Bartáková.
Darujte tomu, kdo to nečeká!
Každý z nás má v okolí někoho, kdo mu přináší radost. Obzvlášť v této křehké nelehké době máme tendenci si těchto důležitých momentů více všímat, brát si je k srdci a ocenit je. Právě tím jsme se v naší agentuře řídili při plánování PR kampaně, kterou jsme v závěru roku realizovali pro značku čokolády Milka. V rámci media relations jsme sbírali příběhy lidí, kteří si dle čtenářů zaslouží obdarovat a zároveň to nebudou čekat. Díky tomu se nám dostaly do rukou stovky příběhů, které jsme odměnili zasláním vánočního balíčku Milka dobrot.
AG Foods pod křídly Native PR
Agentura Native PR začala od října pracovat pro společnost AG Foods. Tato širší veřejnosti zatím nepříliš známá brněnská firma je předním výrobcem a dodavatelem instantních nápojů a potravin pro hromadné stravování a gastronomii a také směsí do nápojových automatů. Vznikla před 30 lety a působí i v několika okolních zemích. Naším mandátem je vybudovat povědomí o AG Foods a jejích službách v segmentu B2C, kam firma intenzivně rozšiřuje svoji činnost.
TZ Lidya: Více než čtvrtina firem na odložené splátky nemá
Na konci října skončilo šestiměsíční období odkladu splátek úvěrů. Konec moratoria na splácení úvěrů bude první prověrkou, jak krize ekonomiku poškodila. Podle průzkumu, který pro klienta Lidya realizovala v rámci PR služeb agentura Native PR, však více než čtvrtina malých a středních firem na splátky svých úvěrů nebude mít prostředky. Vzhledem k tomu, že výzkum se uskutečnil ještě před zavedením aktuálních vládních opatření, lze čekat, že realita bude horší.
Průzkum Lidya: O svou budoucnost se obává 12 % SME
Nové omezení ekonomiky dopadne hlavně na malé a střední firmy. Už před zavedením nejtvrdších opatření se o svou budoucnost obávalo 12 % z nich. Podle průzkumu, který pro klienta Lidya realizovala v rámci PR služeb agentura Native PR, bude muset celá polovina malých a středních podniků při opětovném ekonomickém útlumu sáhnout ke snižování nákladů. Nejčastěji se chystají omezit provozní náklady, hned poté přichází na řadu snižování nákladů na zaměstnance. Každá osmá firma se obává, že další restrikce nepřežije.
Mondi Štětí součástí Evropského dne papírových tašek
Již třetím rokem se k 18. 10. konal Evropský den papírových tašek. Mondi se do této iniciativy tradičně zapojuje v globálním měřítku. V loňském roce probíhalo vysazování stromků. V tom letošním agenura Native PR vzhledem k situaci a opatřením spojených se zastavením šíření koronaviru, pro klienta připravila interní kampaň podpořenou na sociálních sítích. Vyzvali jsme zaměstnance, ať místo plastové tašky použijí tu papírovanou a pošlou nám fotografii. Na výsledek se můžete podívat zde
Rozhovor s Janou Bartákovou v HR Forum
V říjnovém čísle odborného měsíčníku HR Forum odpovídala na otázky týkající se trendů ve využívání sociálních sítí v oblasti HR marketingu naše senior account manažerka Jana Bartáková.
Zda a jak se změnily využívané marketingové nástroje, si můžete přečíst zde.
Hořkosladká zásilka úspěšně doručena
Co se vám vybaví na jazyku, když se řekne Milka? Spojení lahodného alpského mléka a té nejjemnější čokolády? Trefa! Milka však rozšířila svoji nabídku a chuťové pohárky fanoušků fialové kravičky dostali možnost seznámit se s novinkou: hořkosladkými pralinkami. O tom, co s proslulou čokoládou udělá 45% podíl kakaa, se mohli přesvědčit vybraní novináři, kteří od nás obdrželi první vzorky. Někteří si dokonce psali o další várku. Z toho plyne jediné – staré dobré delivery pořád funguje!
Exkluzivní rozhovor společnosti Betsys: Od počítače do Hospodářek
Společnosti Betsys, přednímu vývojáři sázkového softwaru, pomáhá agentura Native PR budovat publicitu i mimo odborné IT kruhy. Zorganizovali jsme proto exkluzivní rozhovor v Hospodářských novinách. V návaznosti na oznámení vlastnických změn (odkaz zde) jsme využili vhodný moment k představení Betsysu širší veřejnosti.
Mondi Štětí nabízí zaměstnancům bezplatné testy na COVID-19
Společnost Mondi Štětí nabízí svým zaměstnancům od pondělí 31. srpna 2020 nový benefit – možnost nechat se zdarma otestovat na nákazu COVID-19. Tímto preventivním krokem chce Mondi předejít možnému výskytu nemoci v závodu a jejího potenciálního šíření mezi zaměstnanci. Kromě nich se mohou za zvýhodněnou cenu otestovat i rodinní příslušníci. V režimu samoplátce pak test může využít i široká veřejnost.
Průzkum pro společnost Lidya: Pětina malých a středních podniků nebude mít na daně, řada z nich skončí
Daňové přiznání příjmů právnické osoby mohou firmy letos kvůli koronaviru podat až 18. srpna. Alespoň takový je poslední,několikrát posouvaný termín. Že je toto opatření na místě potvrdily průzkumy společnosti Lidya, které pro ni v rámci PR služeb zajistila a zpracovala agentura Native PR. Podle nich si před nouzovým stavem na daně plánovalo půjčit 7 % podnikatelských subjektů. Ekonomická situace řady z nich se ale výrazně zhoršila a podle aktuálních dat na daně nemá 17 % malých a středních firem, 14 % z nich zřejmě bude muset ukončit činnost. Průzkumy probíhaly v únoru a srpnu 2020.
MultiSport oslavil 10 let na českém trhu
Přesně před 10 lety vstoupila na český trh společnost MultiSport. Krásné jubileum oslavila řadou novinek, jako je třeba nová aplikace, rozšířená nabídka sportů nebo on-line videa, a také soutěžemi o testovací karty MultiSport. Věděli jste, že s MultiSportkou Češi prosportovali už 23 milionů hodin? PR a komunikační služby pro společnost MultiSport zajišťuje agentura Native PR.
Náš klient, společnost Lidya, získala během pár měsíců již stého klienta
Když vstupovala začátkem roku společnost Lidya na český trh,měla velké plány. Nenechala se rozhodit ani globální pandemií a vyhlášením nouzového stavu. Naopak! Lidya už v červenci dosáhla prvního milníku, když poskytla stý úvěr. Půjčku ve výši 300 000 korun získala firma z oboru transportu a logistiky. Celkem tak Lidya půjčila malým a středním podnikatelům v Česku už 23 milionů korun. PR služby pro společnost Lidya zajišťuje agentura Native PR.
Interní časopis má ve firemní komunikaci stále své místo
V některých zvlášť velkých provozech jsou interní časopisy stále jedním z významných zdrojů firemní komunikace. Mezi takové patří i jeden z našich největších klientů – papírny Mondi Štětí. Interní časopis Síto vychází ve společnosti desítky let a za tu dobu přirozeně prošel řadou změn. Poslední velká proměna se uskutečnila v letošním roce, a to jak ve vizuální podobě, tak i v obsahu. Časopis má nyní modernější vzhled, k čistšímu designu přibyly i rubriky věnované zaměstnancům a jejich iniciativám.
Chytrý byt Xiaomi
Tradiční showroom v dnešní době již nikoho ze židle nezvedne. Co na to však jít jinak? Pronajmout byt v centru města s jedinečnou atmosférou a ukázat produkty jednoduše v praxi? Pro společnost WittyTrade a jejich značku Xiaomi,kterou v České republice distribuuje, jsme tento nápad převedli do praxe. Xiaomi totiž nejsou jenom chytré telefony, ale také produkty z oblasti smarthome. Celý byt je koncipován tak,aby všechny produkty bylo možné vyzkoušet v reálné situaci. Vznikl tak prostor jedinečné chytré domácnosti, kde je vše ovládáno skrze aplikaci v chytrém telefonu.
Influencer marketing? no problem!
Zajištění kompletního PR servisu, krizová komunikace a sem tam nějaký event, to je náš každodenní chléb. Občas je však třeba rozšířit pole působnosti a zabrousit i do jiných vod. Obzvlášť pokud chceme potěšit klienta z oblasti produktového PR. Jednou z možností, jak rozšířit záběr komunikace, je i influencer marketing. Naši klienti uvádí v průběhu roku na trh spousty novinek, k nimž patří i oficiální eventy. Jeden takový se konal v Londýně a naším úkolem bylo zajistit influencery, kteří se tam pojedou podívat a vytvoří content pro svoje platformy.
Xiaomi pod taktovkou Native PR
V Native PR jsme milovníci technologií, a proto jsme velice rádi, že si společnost Witty Trade s.r.o., jeden ze dvou oficiálních distributorů značky Xiaomi pro Českou republiku,zvolila pro komunikaci naši agenturu. Aktivní spolupráce mezi oběma stranami byla zahájena letos v květnu.
Rosteme! Hledáme nové posily do Native PR
Rosteme! Chcete být u toho s námi?
Do našeho rostoucího týmu hledáme talentovaného a sympatického kolegu, který:
● má zkušenosti s agenturním životem
● má perfektní komunikační schopnosti
● vládne mluvenou i psanou češtinou
● nemá problém s angličtinou
● je týmový hráč
● ctí férovost, zodpovědnost, pracovní strukturovanost - zkrátka má hlavu na krku
● nechybí mu sebereflexe, má rozhled a chuť se učit a poznávat nové věci
A co nabízíme?
Když kovářova kobyla nechodí bosa – Native PR na titulkách předních zpravodajských serverů
Úlohou PR agentury je pomoci klientům budovat dobré vztahy s veřejností. Těch lze dosáhnout mimo jiné prostřednictvím pozitivní publicity založené na výběru správných témat ve správnou dobu a samozřejmě jejich správné prezentace. Že je agentura Native PR v této oblasti špičkou svého oboru tak dokazuje i projekt ke zvýšení visibility samotné agentury během koronavirové krize. Jeho součástí byl krátký průzkum veřejného mínění zkoumající to,jak Češi vnímají zpravodajství o koronaviru, která média jsou klíčovými zdroji informací a jakou roli hrají v této době sociální sítě.
Hlavní ekonom dánské Saxo Bank navštívil Prahu
„Budoucnost patří strategiím, které vycházejí nejen z hlavy, ale i ze srdce,“ řekl v rozhovoru pro Roklen24.cz hlavní ekonom Saxo Bank, Steen Jakobsen, kterého jsme přivítali koncem ledna v Praze. Rozhovor vycházel z tématu klimatických změn a inflace, kterému se Steen Jakobsen věnoval ve svém kvartálním makroekonomickém výhledu, a které je podle něj tématem, které bude i nadále rezonovat a získávat na důležitosti. Novináře, které na setkání se Steenem naše agentura Native PR přizvala, zajímala také situace kolem dopadu koronaviru na čínskou ekonomiku a odchod Británie z EU.
Mondi Štětí: U tiskové zprávy vyhrává správné načasování a vhodně zvolené téma
Zaujmout novináře, kteří denně dostanou desítky tiskových zpráv,není jednoduché – zvlášť v době koronavirové krize. Klíčem k úspěchu je aktuálnost daného tématu, atraktivita zpracování a vhodné načasování. Pro našeho klienta Mondi Štětí se nám právě díky spojení všech uvedených kritérií podařilo rozšířit tiskovou zprávu i mimo hranice regionu: informace o zaměstnancích dobrovolně přespávajících na pracovišti, aby tak zabránili šíření nemoci Covid-19, zaujala i celostátní deníky a televize.
MultiSport si na krizovou komunikaci najal Native PR
Společnost MultiSport Benefit, lídr v oblasti sportovních a relaxačních zaměstnaneckých benefitů, si v polovině března najala agenturu Native PR na komunikační poradenství a lobbying související s vládními opatřeními proti koronaviru,v jejichž důsledku byla uzavřena fitness centra a další zařízení, se kterými MultiSport spolupracuje.
Průzkum Native PR: Každý čtvrtý podnikatel si v minulosti půjčil na zaplacení daní
Pro finančně technologický startup Lidya, který vstoupil v listopadu 2019 na český trh, jsme v rámci brand awareness na konci února zrealizovali výzkum, kterého se zúčastnilo 320 živnostníků a firem do padesáti zaměstnanců. Průzkum obsahoval celkem 9 otázek zaměřených na informace o úvěrech, přičemž kromě jiného z něho vyplynulo i zajímavé zjištění, že si v minulosti na zaplacení daní muselo vypůjčit 25 % z dotazovaných podnikatelů.
Mondi Štětí: Dobře zvládnutá kreativa přispívá k budování dobré značky zaměstnavatele
V rámci HR marketingových aktivit pro našeho klienta – největší české papírny Mondi Štětí, jsme v průběhu jara realizovali kreativní koncept a doprovodné aktivity na podporu zvýšení účasti pravidelného průzkumu spokojenosti zaměstnanců. Ten se historicky potýkal s poměrně nízkou účastí ze strany zaměstnanců, a nám se tak již poněkolikáté osvědčilo, že neotřelý kreativní koncept spolu s dobrou komunikací jak samotného průzkumu, tak jeho výsledků, markantně zvyšuje počet vyplněných dotazníků.
Náš klient na titulce Mladé fronty DNES
V rámci redakční spolupráce si o našem klientovi, finanční skupině Wüstenrot, přečetlo 17. dubna 513 000 čtenářů. Téma mezigenerační solidarity, navržené a zpracované naší agenturou Native PR, se objevilo na titulce, a také na téměř celé straně 6,kterou mu deník věnoval.
Komunikace pod hrozbou koronaviru
Museli jste kvůli nastalé situaci změnit plány? Pokud nevíte,jak interně či externě komunikovat vaše opatření a doporučení, jsme tu pro vás.
Panasonic představil novinky pro rok 2020
Prostory pražské Občanské plovárny na břehu Vltavy ovládly ve středu 26. 2. 2020 produkty společnosti Panasonic. Oficiálního představení novinek ze všech segmentů pro rok 2020 se zúčastnili novináři, obchodní partneři, ambasadoři značky i zástupci trhů ze střední Evropy. Akce byl přítomen také generální ředitel pro střední a východní Evropu, David Preece. Ten kromě blížících se letních olympijských her v Tokiju, jichž je Panasonic oficiálním partnerem, promluvil také o udržitelných projektech, které společnost chystá.
Valentýn s Milkou
V rámci oslav svátku sv. Valentýna spustila Milka novou reklamní kampaň s názvem „Nejjemnější způsob vyznání“. Agentura Native PR připravila kreativní příležitosti k přímému kontaktu se zákazníky. Mezi ně patřilo i speciální valentýnské promítání v žižkovském kině Aero. Publikum bylo již tradičně obdarováno pralinkami Milka. Stejně tak byly obdarovány i zamilované páry na vybraných vlakových spojích a zákazníci dvou největších obchodních center v Praze a Bratislavě. Ve spojení s těmito aktivitami byl realizován unikátní průzkum na téma: Jak jsou na tom Češi a Slováci s oslavou lásky?
MOL zahajuje spolupráci s tenistkou Karolínou Plíškovou
Společnost MOL Česká republika, provozující druhou největší síť čerpacích stanic v tuzemsku, na tiskové konferenci oznámila spolupráci s českou tenisovou jedničkou – Karolínou Plíškovou.
Unikátní partnerství je nejnovějším krokem společnosti MOL v rámci dlouhodobé podpory českého sportu. Společnost MOL se v oblasti sportovního sponzoringu a partnerství angažuje již od svého vstupu na český trh v roce 2015. Mezi stávající projekty MOL v této oblasti patří také sponzoring fotbalového poháru MOL Cup, rallye týmu Vančík Motorsport a ženské házenkářské ligy, známé jako „MOL liga žen“.